the-killers-direct-hits-1024x1024  

[新歌] 找回生命的熱情 這首搭配微電影MV的歌絕對值得更多掌聲:)  

 

The Killers

Shot At The Night

一個童話般的故事
一首帶著老歌味道的好歌:)
很喜歡副歌的旋律♥ 

Once in a lifetime, the suffering of fools

日日夜夜,傻瓜似地在沉悶的生活載浮載沉

To find our way home, to break in these palms

這一生中,我們還能否打破自己圍起的牢籠,找回丟失的真心呢?

Once in a lifetime (Once in a lifetime)

一生就一回

Once in a lifetime

一生一次

 

Give me a shot at the night

今晚,給我一次機會吧

Give me a moment, some kinda mysterious

讓我有一時半刻,品嘗真實活著的滋味

Give me a shot at the night

今夜,再給我一次機會吧

Give me a moment, some kinda mysterious

讓我有一時半刻,重返綺麗的童話

 

Once in a lifetime, the breaking of the roof

一生就這麼一回,逃離舊有世界的殘垣

To find that our home, has long been out grown

找回心的歸宿,重新體會早已不合時宜的猖狂

Draw me a life line, 'cause honey I got nothing to lose

誰能替我畫出生命的藍圖呢?畢竟親愛的,我已經沒什麼值得失去的了

Once in a lifetime (Once in a lifetime)

一生就一回

Once in a lifetime

僅僅只要,一生一次

 

Give me a shot at the night

今晚,給我一次機會吧

Give me a moment, some kinda mysterious

讓我有一時半刻,品嘗真實活著的滋味

Give me a shot at the night

今夜,再給我一次機會吧

Give me a moment, some kinda mysterious

讓我有一時半刻,重返綺麗的童話

Give me a shot at the night

今晚,就給我一次機會吧

 

Look at my reflection in the mirror

靜靜凝視著鏡中的倒影

Underneath the power of the light

我懾服在萬丈光芒下

Give me a shot at the night

今夜是如此燦爛

Give me a shot at the night

再給我一次機會吧

Give me a shot at the night

今夜,給我一次機會吧

I feel like I'm losing the fight

我想,我已經無力抵抗

 

Give me a shot at the night

今晚,給我一次機會吧

Give me a moment, some kinda mysterious

讓我有一時半刻,重返綺麗的童話

Give me a shot at the night

今夜,再給我一次機會吧

 

Give me a shot at the night

今晚,給我一次機會吧

Give me a moment, some kinda mysterious

讓我有一時半刻,重返綺麗的童話

Give me a shot at the night

今夜,再給我一次機會吧

Give me a moment, some kinda mysterious

讓我有一時半刻,品嘗真實活著的滋味

Give me a shot at the night

今晚,給我一次機會吧

Give me a moment, some kinda mysterious

讓我有一時半刻,重返綺麗的童話

Give me a shot at the night

今夜,再給我一次機會吧

 

*give a shot = give a chance

♥ ♥ ♥

親愛的小訪客 如果覺得艾莉翻得很棒的話

可以留言做一個小小鼓勵唷 :D

[ Aeri的歌詞是加工過自己的修飾 以符合情境 請酌量使用 ]

謝謝欣賞 感激不盡 !

*如有錯誤 拜託拜託告知改進呦:))

♥ ♥ ♥

 

記得永遠保留著對生活的熱情
重新找回孩子般的雙眼 赤子之心

Give me a shot at the night
Give me a moment, some kinda mysterious

依舊要在看似乏味的生活中找出微笑的理由 :)

 


arrow
arrow

    Aeri 艾莉 ♥ 發表在 痞客邦 留言(7) 人氣()