lawson-standing-in-the-dark-cover  

[推薦] 雖然Lawson名氣還不大... 可是他們很多歌真的都很棒呦! 尤其Standing in the dark 這首歌歌詞相當深刻:)

 

Lawson

Standing in the dark

 

Sitting here wide awake
我清醒地坐著
Thinking about when I last saw you
沉浸在最後一次見到妳的片段回憶
No you’re not far away
彷彿妳並沒有走遠   還在我身旁
Close my eyes and I still see you
我闔上雙眼   妳的身影還印在腦海
Lying here next to me
就平靜地躺在我身旁
Wearing nothing but a smile
赤裸著肌膚   掛著淺淺的微笑

Gotta leave right away
我得馬上動身了
Counting cracks along the pavement
一路上數著道路上的裂痕
To see you face to face
在匆匆人群中   妳的臉孔總不斷浮現
Thinking about the conversation
我的思緒還停留在我們討論過的話題
I know I’m not one to change
我知道   我不是唯一得改變的人
I’ve never wanted nothing more
除了妳之外   我從來不曾要求更多
As I walk up to your door
當我停頓在妳家門口   我是這樣想著

Standing in the dark
佇立在無邊黑暗中
She’s dancing on the table
她在台上翩翩起舞
I’m looking through the glass
我隔著一層玻璃熱切地凝視著
She’s someone else’s angel
但她已是別人心頭上的天使
It may sound stupid that I wanted you back
聽起來或許荒唐   但我要妳重回我身邊
But I wanted you back, girl
我要妳回來   女孩
And now I’m standing in the dark, dark, oh
而現在我正站在深淵裡   
Dark, dark, oh
無邊的黑暗   
Dark, dark, oh
無法觸及的深淵   
Dark, dark, ohh, oohh
在黑暗之中   

All I want to do is hide
此刻我唯一想做的事   是把自己藏起來
But I can’t stop myself from staring
但望著你們   我卻無法移開視線
Wishing his hands were mine
我希望   牽著妳的那雙手是我的
I can’t stop myself from caring
我明白   自己無法停止自己對妳的洶湧愛戀
And as he turns down the lights
當他關上房間的燈
I’m feeling paralysed
我意識到自己   呆若木雞
And as he looks into her eyes
就像他望進妳綻亮的雙眼一般震懾吧
Oohh, yeah, alright
噢  天哪   好吧

Standing in the dark
佇立在無際黑夜中
She’s dancing on the table
她在台上翩翩起舞
I’m looking through the glass
我隔著一層玻璃熱切地凝視著
She’s someone else’s angel
但她已是別人心頭上的天使
It may sound stupid that I wanted you back
聽起來或許荒唐   但我要妳重回我身邊
But I wanted you back, girl
我要妳回來   女孩
And now I’m standing in the dark, dark, oh
而現在我正站在暗影中   
Dark, dark, oh
無際的黑夜   
Dark, dark, oh
心死的影子底   
Dark, dark, ohh, oohh
在黑暗之中   

And now I’m standing in the dark, dark
而現在的我   正佇立在無邊黑暗

 

 

♥ ♥ ♥

親愛的小訪客 如果覺得Aeri翻得很棒的話

可以留言做一個小小鼓勵唷 :D

謝謝欣賞 感激不盡 !

♥ ♥ ♥

 

一切都改變了

只能背上責任

在夜中祈求快樂

小影 你在看我嗎

希望我不至於讓你失望:)

細數承諾

一個都不要放棄

我會做到的

走摟 這次會有小月亮保佑


 

Goodbye My beloved one.

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    Aeri 艾莉 ♥ 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()