ellie-goulding-still-falling-for-you.jpg

What if we both would need more 假如我們其實都想更貼近彼此呢
But all your flaws and scars are mine 而你身上每一道傷痕我都感同身受
Still falling for you 淪陷在你的世界裡
Still falling for you 情不自禁地墜落

新歌推薦]  Ellie Goulding 與   Tove Lo 攜手合作的 BJ單身日記第三部電影-BJ有喜電影主題曲 !!!

 

覺得最難翻的歌莫過於歌詞瘋狂重複的那種,
因為同一句英文要一直變換中文歌詞才不會顯得單調 th_1218127129.jpg

不得不說,Ellie真的是電影主題曲小天后呢 :)
BJ有喜 (Bridget Jones's Baby)的 Still Falling For You 如此溫柔卻又氣勢磅礡,
真愛每一天 (About Time)的 How Long Will I Love You 真摯又情感流露,
格雷的五十道陰影 (Fifty Shades of Grey)的 Love Me Like You Do 儼然變成佔據大街小巷的洗腦歌

然而,看著BJ單身日記MV中閃過的人兒,那些童年熟悉不過面孔,重新出現在螢幕時卻都帶著歲月痕跡,
忍不住覺得,人是如此易老,生命好短,青春好短,不敢想像自己老起來是什麼德性,但又希望自己會是個親切的老奶奶077.gif
而且,能夠無病無痛的變老,就是一種福氣不是嗎:)
 

Ellie Goulding

Still Falling For You 

Fire and ice
冰與火
This love is like fire and ice
這場戀情猶如冰與烈火纏綿
This love is like rain and blue skies
猶如 漫天細雨自晴空灑落
This love is like sun on the rise

猶如 蓄勢待發的朝陽
This love got me rolling the dice
竟讓我願意孤注一擲
Don't let me lose
請別讓我輸得一蹋糊塗
Still falling for you
而我依然為你傾倒
Still falling for you
因你而淪陷在愛裡

Beautiful mind
美麗的腦袋瓜呀
Your heart got a story with mine
你的心與我共譜一段回憶
Your heart got me hurting at times
同時留下刻骨銘心的印記
Your heart gave me new kind of highs
帶我體會前所未有的燦爛
Your heart got me feeling so fine
讓我的愛找到棲身之所
So what to do
所以我該怎麼辦呢
Still falling for you
淪陷在你的世界裡
Still falling for you
情不自禁地墜落

It took us a while
我們花了一段時間才領悟
With every breath a new day
每一次呼吸,都是嶄新的開始
With love on the line
現在就愛吧
We've had our share of mistakes
我們在錯誤裡一同成長
But all your flaws and scars are mine
而你身上每一道傷痕我都感同身受
Still falling for you
墜落在你的世界裡
Still falling for you
我為你縱身愛中

And just like that
就是這種感受
All I breathe
我的氣息
All I feel
還有指尖的悸動
You are all for me
我心裡每一吋全屬於你
I'm in
帶我走吧
And just like that
就是這種感受
All I breathe
我的氣息
All I feel
還有怦然心動
You are all for me
你的胸膛即撐起我一片世界
No one can lift me, catch me the way that you do
再也沒有人能夠像你一樣,與我如此契合
I'm still falling for you
所以我願為你縱身愛中

Brighter than gold
耀眼的愛情
This love shining brighter than gold
這份愛情光彩奪目
This love is like letters in bold
猶如 騰躍紙上的惹眼標語
This love is like out of control
猶如 脫韁的狂妄野馬
This love is never growing old
我們的愛會定格在青春年華
You make it new
是你為嶄新的每一天揭幕
Still falling for you
而我依然為你傾倒
Still falling for you
為你淪陷在愛中

It took us a while
我們花了一段時間才領悟
Because we were young and unsure
因為我們曾有的都是年少輕狂
With love on the line
現在就愛吧
What if we both would need more
假如我們其實都想更貼近彼此呢
But all your flaws and scars are mine
而你身上每一道傷痕我都感同身受
Still falling for you
淪陷在你的世界裡
Still falling for you
情不自禁地墜落

And just like that
就是這種感受
All I breathe
我的氣息
All I feel
還有指尖的悸動
You are all for me
我們的命運注定交錯
I'm in
帶我走
And just like that
就是這種感受
All I breathe
我的氣息
All I feel
還有怦然心動
You are all for me
你佔據我內心每一個角落
No one can lift me, catch me the way that you do
再也沒有人能夠像你一樣,與我如此契合
I'm still falling for you
所以我願為你縱身愛中

Falling, crash into my arms
墜落,投入我的懷抱吧
Love you like this
真愛就是如此
Like a first kissNever let go
恍如初吻的顫抖、不顧一切的山盟海誓
Falling, crash into my arms
墜落,投入我的懷抱吧
Never breaking what we got
永遠別粉碎了我們築起的信任
Still falling for you
淪陷在你的世界裡
Still falling for...
情不自禁地墜落

And just like that
就是這種感受
All I breathe
我的氣息
All I feel
還有指尖的悸動
You are all for me
我心裡每一吋全屬於你
I'm in
帶我走
And just like that
就是這種感受
All I breathe
我的氣息
All I feel
還有怦然心動
You are all for me
我的宇宙全繞著你轉 
All for me
是我的全部
And just like that
就是這種感受
All I feel is you
而我眼中所見的全是你
All I feel is you
我能觸及的全是你
You are all for me
你的胸膛即撐起我一片世界
I'm still falling...
而我仍深陷在愛中
And just like that
就是這種感受
All I feel is you
而我眼中所見的全是你
All I feel is you
我能觸及的全是你
You are all for me
你就是我的全世界
No one can lift me, catch me the way that you do
再也沒有人能夠像你一樣,與我如此契合
I'm still falling for you
我願為你 縱身愛中

 

 

    ***   艾莉的  Instagram    ***    

粉絲反應FB會看不到貼文,所以辦了Instagram
這兒的艾莉兩三天就會推一首好歌哦029.gif因為比較自在所以也隨興些
想追蹤的小粉絲們,直達連結點這裡 @aerizhang,一起來吧來聽歌吧

♥ ♥ ♥

親愛的小訪客 如果喜歡艾莉的翻譯
可以留言做一個小小鼓勵唷 :D
[ Aeri的歌詞是加工過自己的修飾 以符合情境 請酌量使用 ]
 [ 轉貼歌詞請不吝嗇地附出處哦 別讓我的孩子冠上別人的姓亂跑啊 ] 
謝謝欣賞 感激不盡 !

♥ ♥ ♥


arrow
arrow

    Aeri 艾莉 ♥ 發表在 痞客邦 留言(9) 人氣()