demilovatofrozen2    

「 Standing frozen 佇立在白雪皚皚的天地中

in the life I’ve chosen 我緊握著我所選擇的人生

You won't find me, 你在也無法找到我了

the past is so behind me 過去的種種早已被我拋到腦後 」

 [電影主題曲] 迪士尼2013全新動畫電影!!!  由Demi Lovato擔綱的冰雪奇緣主題曲 :DD 

  

 

 

Demi Lovato

Let It Go

Demi 把這首歌詮釋的好動聽!!
Disney的電影不外乎以勇氣和溫暖為主題
而這首歌也是如此充滿力量:D

[Chorus]

Let it go

放手吧

Let it go

就放手吧

Can’t hold you back anymore

我再也無法挽留你的心

Let it go

放手吧

Let it go

就放手吧

Turn my back and slam the door

我昂首轉身,瀟灑地甩上門

 

[Verse 1]

The snow blows white on the mountain tonight

白雪吹亂了今晚的山頭

Not a footprint to be seen

所有的足跡都被抹去,模糊不清

A kingdom of isolation and it looks like I'm the Queen

一座王國被孤單地遺留在世界的角落,而我是僅存的女王

The wind is howling like the swirling storm inside

狂風的嗥叫撕扯整座城堡,彷彿暴風雪正在裡頭上演

Couldn’t keep it in, heaven knows I tried

而我再也無力堅持了,至少上帝知道我曾多麼努力

 

Don’t let them in, don’t let them see

別讓他們觸碰你的心,別讓他們看透

Be the good girl

做個好女孩

You always had to be

你永遠都得擔起這個角色

Conceal, don’t feel

藏匿起所有情緒,別陷入憂傷的泥沼

Don’t let them know

別輕易袒露你的脆弱

Well, now they know

但如今,他們全都明白了

 

[Chorus]

Let it go

放手吧

Let it go

就放手吧

Can’t hold you back anymore

我再也無法阻擋你離去的步履

Let it go

放手吧

Let it go

就放手吧

Turn my back and slam the door

我昂首轉身,瀟灑地甩上門

And here I stand, and here I'll stay

而我會迎風佇立,扎根於此

Let it go

放手吧

Let it go

就放手吧

The cold never bothered me anyway

天寒地凍也無法奪去我的信念

 

[Verse 2]

It’s funny how some distance

說來好笑,有些距離

Makes everything seem small

讓所有事情變得微不足道

And the fears that once controlled me

而恐懼曾一度攫住我的心臟

Can’t get to me at all

但它別想永遠支配著我

Up here in the cold thin air

如今置身於冰冷稀薄的空氣中

I finally can breathe

我終於能暢快地呼吸

I know left a life behind but I’m to relieved to grieve

我明白,我曾逃避舊有的生活,但此刻我已準備好卸下傷痛

 

[Chorus]

Let it go

放手吧

Let it go

就放手吧

Can’t hold you back anymore

我再也無法挽留你的心

Let it go

放手吧

Let it go

就放手吧

Turn my back and slam the door

我昂首轉身,瀟灑地甩上門

And here I stand, and here I'll stay

而我會迎風佇立,扎根於此

Let it go

放手吧

Let it go

就放手吧

The cold never bothered me anyway

冰天雪地也無法阻礙我的腳步

 

[Bridge]

Standing frozen in the life I’ve chosen

佇立在白雪皚皚的天地中,我緊握著我所選擇的人生

You won't find me, the past is so behind me

你在也無法找到我了,過去的種種早已被我拋到腦後

Buried in the snow

掩埋在深雪中

 

[Chorus]

Let it go

放手吧

Let it go

就放手吧

Can’t hold you back anymore

我再也無法挽留你的心

Let it go

放手吧

Let it go

就放手吧

Turn my back and slam the door

我昂首轉身,瀟灑地甩上門

And here I stand, and here I'll stay

而我會迎風佇立,扎根於此

Let it go

放手吧

Let it go

就放手吧

The cold never bothered me anyway

冰天雪地也無法奪去我的信念

 

♥ ♥ ♥
親愛的小訪客 如果覺得艾莉翻得很棒的話
可以留言做一個小小鼓勵唷 :D
[ Aeri的歌詞是加工過自己的修飾 以符合情境 請酌量使用 ]
謝謝欣賞 感激不盡 !
*如有錯誤 拜託拜託告知改進呦:))
♥ ♥ ♥

看完預告片
讓我不住地連想到 Tangled 魔髮奇緣
Frozen的女主角Anna也像極了可愛的Rapunzel
我猜這又會是Disney非常成功的一部作品:)

然後 Frozen 裡頭的雪人 Olaf 實在太可愛了嗄嗄嗄 :DDD 
所以得天獨厚的給他一張 :目

olaf-frozen-23173-400x250  

 

 


arrow
arrow

    Aeri 艾莉 ♥ 發表在 痞客邦 留言(7) 人氣()