maroon-5-cardi-b-girls-like-you.jpg

What I want when I come through
當我歷經世故後終於領悟
I need a girl like you
我要得是像你這樣的女孩

     [  艾莉翻譯  ]    天吶131.gif一回家馬上被Maroon 5 滿滿驚喜的MV溫暖,歌曲聽來相當輕鬆,出現在影片裡的每個女孩看起來都很燦爛067.gif雖然不在排定的翻譯日程裡,歌詞也有點摸不著頭緒,但這樣描述著單純平凡的愛情卻打動我,是兩個不完美的人,在經歷過難關後,突然明白其實對方就是自己要的那個人 :)

 

 

Maroon 5
Girls Like You 
ft. Cardi B

 

Spent 24 hours, I need more hours with you
就算和你消磨整天,我依然需要更多的時間
You spent the weekend getting even, ooh
你耗費整個周末,才找到心的支點
We spent the late nights making things right between us
而我們花了一整晚,把我們的未來導回正軌

But now it's all good, babe
但現在這樣很好
Roll that back wood, babe
捲起菸草吧
And play me close
然後挑逗我

 'Cause girls like you run 'round with guys like me
因為像你這樣的女孩,總和我這樣的人合拍
'Til sun down when I come through
直到日落西沉,而我歷劫歸來
I need a girl like you, yeah yeah
突然明白我要的人就是像你這般
Girls like you love fun, and yeah, me too
你這樣的女孩喜歡愉快,而我也是啊
What I want when I come through
當我歷經世故後終於領悟
I need a girl like you, yeah yeah
要的就是你這樣的女孩

Yeah yeah yeah, yeah yeah yeah
I need a girl like you, yeah yeah
Yeah yeah yeah, yeah yeah yeah
I need a girl like you

I spent last night on the last flight to you
我等了整晚,搭上最後一架直飛向你的航班
Took a whole day up tryna get way up, ooh
付出一整天,試著讓事情都好轉
We spent the daylight tryna make things right between us
耗費整個日間,試著釐清我們的未來 

But now it's all good, babe
但現在這樣其實很好
Roll that back wood, babe
捲起菸草吧
And play me close
然後挑逗我

'Cause girls like you run 'round with guys like me
因為像你這樣的女孩,總和我這樣的人合拍
'Til sun down when I come through
直到日落西沉,而我歷劫歸來
I need a girl like you, yeah yeah
突然明白我要的人就是像你這般
Girls like you love fun, and yeah, me too
你這樣的女孩喜歡愉快,而我也是啊
What I want when I come through
當我歷經世故後終於領悟
I need a girl like you, yeah yeah
我要的就是你這樣的女孩

Yeah yeah yeah, yeah yeah yeah
I need a girl like you, yeah yeah
Yeah yeah yeah, yeah yeah yeah
I need a girl like you, yeah yeah
I need a girl like you, yeah yeah
I need a girl like you

 Maybe it's 6:45
也許現在是六點四十五
Maybe I'm barely alive
也許我差點就活不下來
Maybe you've taken my shit for the last time
也許這是你最後一次替我收拾殘局
Maybe I know that I'm drunk
也許我明知我醉得一蹋糊塗
Maybe I know you're the one
也許我打從心裡認定你是我的歸宿
Maybe you're thinking it's better if you drive
也許你正想著早知道車就讓你來開 

'Cause girls like you run 'round with guys like me
因為像你這樣的女孩,總和我這樣的人合拍
'Til sun down when I come through
直到日落西沉,而我歷劫歸來
I need a girl like you, yeah yeah
突然明白我要的人就是像你這般


Not too long ago, I was dancing for dollars
不久前的我還為了掙錢而跳舞
Knew it's really rude if I let you meet my mama
如果你見到我媽會讓我無地自容
You don't want a girl like me I'm too crazy
你要的才不是我這樣的女孩,我太野蠻
For every other girl you meet its fugazy
就因為你所接觸的女孩都很偽善
I'm sure them other girls were nice enough
我很確定其他女生乍看之下都很體面
But you need someone to spice it up
但你的確需要有個人來讓你驚豔
So who you gonna call? Cardi, Cardi
所以你該叫誰呢Cardi, Cardi
Come and rev it up like Harley, Harley
來吧催動它,就像騎上一台哈雷
Why is the best fruit always forbidden?
為什麼最好的果實總無人聞問
I'm coming to you now doin' 20 over the limit
我向你直奔,歸心似箭地超過限速
The red light, red light stop, stop 
是紅燈紅燈快踩剎車
I don't play when it comes to my heart (let's get it though)
我不想再假裝,當你已經闖入我心房 (現在就搞清楚狀況)
I don't really want a white horse and a carriage
我其實沒那麼想要有白馬王子的童話
I'm thinkin' more of a white Porsches and karats
白色保時捷和鑽石比較常在我的清單上
I need you right here 'cause every time you call
我需要你在我身旁,因為你打來的每通電話
I play with this kitty like you play with your guitar
而我逗弄貓咪的模樣,就像你撥弄琴弦般讓人難忘 

 

'Cause girls like you run 'round with guys like me
因為像你這樣的女孩,總和我這樣的人合拍
'Til sun down when I come through
直到日落西沉,當我歷劫歸來
I need a girl like you, yeah yeah
我要的是像你這般的女孩
'Cause girls like you run 'round with guys like me
因為像你這樣的女孩,總和我這樣的人合拍
'Til sun down when I come through
直到日落西沉,而我歷劫歸來
I need a girl like you, yeah yeah
突然明白我要的人就是像你這般
Girls like you love fun, and yeah, me too
你這樣的女孩喜歡愉快,而我也是啊
What I want when I come through
當我歷經世故後終於領悟
I need a girl like you, yeah yeah
要的就是你這樣的女孩

Yeah yeah yeah, yeah yeah yeah
I need a girl like you, yeah yeah
Yeah yeah yeah, yeah yeah yeah
I need a girl like you

 

 

   ***   艾莉的小太陽    Facebook粉絲專頁   ***    
艾莉有創立一個小小的粉絲專頁,
若你喜歡我的翻譯或是推薦的音樂,
可以按讚當作是告訴我目前這些分享都很棒 :)

 

    ***   艾莉的  Instagram    ***    

因為有粉絲反應FB會看不到貼文所以辦了Instagram
ig裡艾莉兩三天就會推一首好歌哦029.gif因為比較自在所以也隨興些
想追蹤的小粉絲們,直達連結點這裡 @aeri.z

♥ ♥ ♥

親愛的小訪客 如果喜歡艾莉的翻譯
可以留言做一個小小鼓勵唷 :D
[ Aeri的歌詞是加工過自己的修飾 以符合情境 請酌量使用 ]
 [ 轉貼歌詞請不吝嗇地附出處哦 別讓我的孩子冠上別人的姓亂跑啊 ] 
謝謝欣賞 感激不盡 !

♥ ♥ ♥


arrow
arrow

    Aeri 艾莉 ♥ 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()