466883021_1392180671  

「 We blocked the noise with the sound of ‘I need you’,

我們朝彼此大喊「我需要你!」地排開萬種阻礙

And for the first time I had something to lose,

自此我終於有值得用心捍衛的珍貴事物 」

[情不自禁的手舞足蹈] 有時候只想記得美好,忘掉不愉快,有時候只想單純想念你,而不去想我們的距離,有時候只想像瘋子般的大笑、像傻子般的蹦跳,有時候,只想和陽光並肩而行 : )

 

一首聽了會忍不住開心起來的歌:)
真摯晴朗

是Taylor的RED裡頭 我最喜歡的歌<3

Wish you all a wonderful day !!!

 

Taylor Swift

Holy Ground

 

I was reminiscing just the other day,

那天我沉浸在舊日的回憶裡頭

While having coffee all alone and Lord, it took me away.

捧著咖啡,獨自漫步的剎那,乍現的曙光帶走我的思緒

Back to a first-glance feeling on New York Time

帶我回到第一次將紐約盡收眼底的悸動時刻

Back when you fit in my poems like a perfect rhyme.

帶我回那段,你的名字曾是我情詩韻腳的無限青澀

Took off faster than a green light "Go".

我們迫不及待地穿越青春

Yeah, you skipped the conversation when you already know.

yeah 你默契十足地跳過那些心照不宣的對話

I left a note on the door with a joke we’d made,

我把我們之間的玩笑寫進紙條並釘在門上

And that was the first day.

而這是一切故事的初始

 

And darling, it was good

嘿親 愛 的,這樣的我們很美好

never looking down.

別在垂頭喪氣了

And right there where we stood

而我們現在所佇立的地方

was holy ground.

是聖潔之地

 

Spinning like a girl in a brand new dress,

我像穿上新洋裝的女孩般興奮地傻笑旋轉

We had this big wide city all to ourselves.

我們陷在高聳的城市中央試圖征服世界

We blocked the noise with the sound of ‘I need you’,

我們朝彼此大喊「我需要你!」地排開萬種阻礙

And for the first time I had something to lose,

自此我終於有值得用心捍衛的珍貴事物

And I guess we fell apart in the usual way.

我猜最後我們還是會像以往那樣瓦解彼此的心防

And the story’s got dust on every page,

而也許人生故事的每一篇章總會沾染遺憾

But sometimes I wonder how you think about it now.

但好多時候我只想知道你是怎麼看待這一切命運

And I see your face in every crowd.

在茫茫人海裡頭我總能看見你溫暖的面容

 

Cause darling, it was good

因為親 愛 的,現在的我們很美好

never looking down.

別在緬懷過往了

And right there where we stood

而此刻我們所佇立的地方

was holy ground.

是聖潔之地

 

Tonight I’m gonna dance

今夜我只想忘我地翩翩起舞

for all that we’ve been through.

就敬那些只屬於我們的荒唐往事

But I don’t wanna dance

可是我一點都不想慶祝

if I’m not dancing with you.

假如和我共舞的人並不是你

Tonight I’m gonna dance

今夜我只想忘我地翩翩起舞

like you were in this room.

就彷彿你已經在我身邊

But I don’t wanna dance

可是我一點都不想慶祝

if I’m not dancing with you.

假如和我共舞的人並不是你

 

it was good

這樣的我們很美好

never looking down.

永遠 都別輸給遺憾

And right there where we stood

而此刻我們所佇立的地方

was holy ground.

是聖潔之地

 

Tonight I’m gonna dance

今夜我只想忘我地翩翩起舞

for all that we’ve been through.

為那些我們終於克服的一切阻難

But I don’t wanna dance

可是我一點都不想慶祝

if I’m not dancing with you.

假如和我共舞的人並不是你

Tonight I’m gonna dance

今夜我只想忘我地翩翩起舞

like you were in this room.

就彷彿你已經在我身邊

But I don’t wanna dance

可是我一點都不想慶祝

if I’m not dancing with you.

假如和我共舞的人不是你…

 

♥ ♥ ♥

親愛的小訪客 如果覺得艾莉翻得很棒的話

可以留言做一個小小鼓勵唷 :D

[ Aeri的歌詞是加工過自己的修飾 以符合情境 請酌量使用 ]

謝謝欣賞 感激不盡 !

*如有錯誤 拜託拜託告知改進呦:))

♥ ♥ ♥

 

一生都在作夢 一輩子都在尋找那個知己
Darling,it was good. Never looking down.  :)

 


arrow
arrow

    Aeri 艾莉 ♥ 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()