Katy Perry The One That Got Away chordgitarmu  

「 In another life, 在另一個平行時空

I would be your girl 我會是屬於你的女孩

We'd keep all our promises 我們堅貞地守著承諾

Be us against the world 就算全世界都與我們為敵 也會握緊彼此的手 」

[推薦] Katy Perry曾說 這首歌是關於每一個人初戀 那些沉澱在記憶深處的惆悵想念

 

The one that got away收錄在第二張專輯Teenage Dream裡頭

是一首深刻的動人作品:))

在MV中 Katy 以家財萬貫的老人妝開始

以思念貫穿整個故事

如同訴說著

儘管人長大之後可能紅了 可能賺進很多錢或擁有權力地位

但這些 都無法和年輕時期真摯的情感做比擬

 

Katy Perry

The One That Got Away

 

Summer after high school when we first met

我們初次邂逅在高中畢業的第一個炎夏

We'd make out in your mustang to Radiohead

你和我窩在車廂裡,沉浸在電台司令的音樂中

And on my 18th birthday we got matching tattoos

在我18歲的生日,我們為彼此紋了一對情侶刺青

 

Used to steal your parents liquor and climb to the roof

曾經的我們並肩坐在屋頂上,喝著偷來的酒

Talk about our future like we had a clue

高談闊論著夢想,就像未來的我們早已交織在一起

Never planned that one day I'd be losing you

但失去你的晴天霹靂,並不在我規劃的藍圖裡頭

 

In another life, I would be your girl

在另一個平行時空,我會是屬於你的女孩

We'd keep all our promises

我們堅貞地守著承諾

Be us against the world

就算全世界都與我們為敵,也會握緊彼此的手

In another life, I would make you stay

在下一場人生,我會用盡力氣央求你留下

So I don't have to say

這樣我就不用親口說出那句殘酷的話…

You were the one that got away

說你是首先離開的那個人

The one that got away

先離開的人…

 

I was June and you were my Johnny Cash

我們曾扮演著一對羨煞眾人的愛侶

Never one without the other, we made a pact

我們曾經承諾對方,會與子偕老

Sometimes when I miss you, I put those records on(woah-oh)

每當我想起那段日子,就重播著那些屬於我們的歌曲

Someone said you had your tattoo removed

有人告訴我,你把我們專屬的刺青除掉了

Saw you downtown, singing the blues

甚至移居到市中心,整日鬱鬱寡歡

It's time to face the music, I'm no longer your muse

該面對現實了,我早已不再是你心中的女神

 

In another life, I would be your girl

在另一個平行時空,我會是屬於你的女孩

We'd keep all our promises

我們堅貞地守著承諾

Be us against the world

就算全世界都與我們為敵,也會握緊彼此的手

In another life, I would make you stay

在下一場人生,我會用盡力氣央求你留下

So I don't have to say

這樣我就不用親口說出那句殘酷的話…

You were the one that got away

說你是首先離開的那個人

The one that got away

先離開的人…

 

The o-o-o-o-one

The o-o-o-o-one

The o-o-o-o-one

The one that got away

是那個先離開的人

 

All this money can't buy me a time machine(no)

就算傾家蕩產,也換不回一次別離

Can't replace you with a million rings(no-o-o-o)

千萬顆鑽戒,也無法替代你一顆真摯的心

I should have told you what you meant to me(woah-oh-oh-oh)

我早該告訴你,你在我心中所占據的份量

Cause now I pay the price

但如今,我也付出了代價

 

In another life, I would be your girl

在另一個平行時空,我會是屬於你的女孩

We'd keep all our promises

我們堅貞地守著承諾

Be us against the world

就算全世界都與我們為敵,也會緊握彼此的手

In another life, I would make you stay

在下一場人生,我會用盡力氣央求你留下

So I don't have to say

這樣我就不用親口說出那句殘酷的話…

You were the one that got away

說你是首先離開的那個人

The one that got away

先離開的人…

 

The o-o-o-o-one(the one)

The o-o-o-o-one(the one)

The o-o-o-o-one(the one)

 

In another life, I would make you stay

在下一場人生,我會用盡力氣央求你留下

So I don't have to say

這樣我就不用親口說出那句殘酷的話…

You were the one that got away

說你是首先離開的那個人

The one that got away

先離開的人…

 

 

*mustang 車種
*June and Johnny Cash 鄉村歌手與他的老婆
*sing the blues 不斷抱怨人生
*muse 謬思女神

  

♥ ♥ ♥

親愛的小訪客 如果覺得艾莉翻得很棒的話

可以留言做一個小小鼓勵唷 :D

[ Aeri的歌詞是加工過自己的修飾 以符合情境 請酌量使用 ]

謝謝欣賞 感激不盡 !

*如有錯誤 拜託拜託告知改進呦:))

♥ ♥ ♥

 

In another life, I would be your girl

We'd keep all our promises

Be us against the world............

 

 

 ***  非常不專業的粉絲專頁廣告時間 *** 
艾莉最近有創立一個小小的粉絲專頁,
雖然還在起步的階段
但若你喜歡我的翻譯的話,
可以按讚當作是告訴我目前這些分享都很棒 :)
往後粉專會不定期更新,
分享層面除了音樂外,還有菜鳥中醫學生艾莉的日常哦 
謝謝大家 !


arrow
arrow

    Aeri 艾莉 ♥ 發表在 痞客邦 留言(11) 人氣()