2b1ce75704c499fffdd3c48d976f7d5b  

「 And as the world comes to an end 而當末日臨頭世界逐漸崩塌時

I'll be here to hold your hand 我會站到你身邊 緊緊地握住你的手

'Cause you're my king因為你是我親愛的國王

and I'm your lionheart. 而我是你忠貞的守護者 」

[推薦] 最近愛上Of Monsters and men的歌 ♥ 這首King and Lionheart相當美麗 代表著勇氣以及信念 :)) 

 

先祝聲 **** Merry Christma****   

今年艾莉的平安夜和聖誕節在報告堆和停不了的鼻水中渡過 ˊˇˋ

不過聖誕節是一整年中祝福密度最高的一天:)

希望今天收到的所有Blessing可以一直延續到明年呦 :*))

 

看完這首King and Lionheart的MV

真的很好奇結局到底是什麼 有網友說是一種 To be continued 的概念 ;)

我很欽佩MV裡頭的女主角 因為她真的展現出一種無畏的勇氣和堅毅

歌詞也是同樣的動人:)

It's all about FAITH .

 

Of Monsters and Men

King And Lionheart

Taking over this town they should worry,

待他們占領這座城市後,他們就該為此付出代價

But these problems aside I think I taught you well.

我想我早已提醒過你,後續接踵而來的沉重考驗

That we won't run, and we won't run, and we won't run.

為此,我們不會畏縮、不會怯懦、不會棄械投降

 

And in the winter night sky ships are sailing,

在寒冷的冬夜,龐大的飛行船占據了半片天空

Looking down on these bright blue city lights.

貪婪地俯視著底下燈火通明的城市

And they won't wait, and they won't wait, and they won't wait.

他們虎視眈眈地磨搓雙手,再也按耐不住衝動

We're here to stay, we're here to stay, we're here to stay.

而我們將迎風佇立,沉著地鎮守家園

 

Howling ghosts – they reappear

哭嚎的鬼魂在轟隆戰火中不斷地浮現

In mountains that are stacked with fear

我們身陷在囚禁著恐懼的深山荒谷中

But you're a king and I'm a lionheart.

但,你是高貴的國王,而我是堅毅的戰士

A lionheart.

懷著一顆溫柔的獅子心

 

His crown lit up the way as we moved slowly

當我們拖著傷痕累累的身軀前進,皇冠的光輝照亮了整條大道

Past the wondering eyes of the ones that were left behind.

我們穿過紛擾的耳語和游移的眼神,把它們全拋到身後

Though far away, though far away, though far away

盡管長路漫漫,背離家園

We're still the same, we're still the same, we're still the same.

我們仍會保留最真實的模樣,堅守初衷

 

Howling ghosts – they reappear

哭嚎的鬼魂在轟隆戰火中不斷地浮現

In mountains that are stacked with fear

我們身陷在囚禁著恐懼的深山荒谷中

But you're a king and I'm a lionheart.

但,你是英明的國王,而我是無畏的戰士

And in the sea that's painted black,

漂蕩在被染成墨色的汪洋中

Creatures lurk below the deck

來自深海的怪物蟄伏在甲板底下

But you're a king and I'm a lionheart.

但,你是仁慈的國王,而我是英勇的戰士

 

And as the world comes to an end

而當末日臨頭,世界逐漸崩塌時

I'll be here to hold your hand

我會站到你身邊,緊緊地握住你的手

'Cause you're my king and I'm your lionheart.

因為你是我親愛的國王,而我是你忠貞的守護者

A lionheart. [8x]

用一顆溫柔的獅子心保護著你……

 

Howling ghosts – they reappear

哭嚎的鬼魂在轟隆戰火中不斷地浮現

In mountains that are stacked with fear

我們身陷在囚禁著恐懼的深山荒谷中

But you're a king and I'm a lionheart.

但,你是英明的國王,而我是無畏的戰士

And in the sea that's painted black,

漂蕩在被染成墨色的汪洋中

Creatures lurk below the deck

來自深海的怪物蟄伏在甲板底下

But you're a king and I'm a lionheart.

但,你是仁慈的國王,而我是英勇的戰士

A lionheart. [8x]

懷著一顆溫柔的獅子心…

 

親愛的小訪客 如果覺得翻得很棒的話

可以留言做一個小小鼓勵唷 :D

[ Aeri歌詞加工自己修飾符合情境 請酌量使用 ]

謝謝欣賞 感激不盡 !

*如有錯誤 拜託拜託告知改進呦:))

雖然King and LionHeart乍看之下是君臣之間的情感
但MV卻是描繪親子之間的羈絆
歌詞卻能帶出戀人之間的真摯
我想...
對於faithful的人 都是同樣的一顆心:)

And as the world comes to an end
I'll be here to hold your hand
'Cause you're my king and I'm your lionheart.

:)


arrow
arrow

    Aeri 艾莉 ♥ 發表在 痞客邦 留言(9) 人氣()