Avril-Lavigne-Avril-Lavigne-2013-1000x1000  

Avril Lavigne 和老公Chad Kroeger 感人對唱:*) 

 

[ Avril Lavigne - Let Me Go的MV , Avril在裡面好美好美呦♥]

如果不想看MV裏頭老伯伯掃地的冗長鏡頭ˊˇˋ
請點下面單純音樂的影片呦:))

 

Avril Lavigne feat. Chad Kroeger

Let Me Go

Avril 在 Here's to never growing up , Rock n roll 裡頭
滿滿訴說著對年少輕狂的想念
如今和老公對唱 Let Me Go
彷彿認真的向過去做一個圓滿的道別:)

 

Love that once hung on the wall

我們的愛曾招搖似地高懸在牆上

Used to mean something, but now it means nothing

那時代表著些什麼,但如今卻顯得毫無意義

The echoes are gone in the hall

以往迴盪在門廊上的嫋嫋餘音,已不復存在

But I still remember, the pain of December

但那年十二月的傷感,仍黏稠地附著在身上揮之不去

Oh, there isn't one thing left you could say

噢,為此最後你會什麼也說不出口

I'm sorry it's too late

我很抱歉,這一切都太晚了

 

[Avril Lavigne & Chad Kroeger]

I'm breaking free from these memories

我掙扎著擺脫回憶的枷鎖

Gotta let it go, just let it go

讓它們隨著時光河流一去不返

I've said goodbye

我總得向過去的種種道別

Set it all on fire

讓它們燃成灰燼

Gotta let it go, just let it go

隨風散去

 

[Chad Kroeger]

You came back to find I was gone

當妳回來的時候,會發現我的真心已不在為妳駐留

And that place is empty, like the hole that was left in me

屬於我們的小小境地將空得令人發慌,如同妳在我心中捅出的大洞

Like we were nothing at all

這一切就像我們的愛情全是一片空白

It's not that you meant to me

但這故事完全不是當初我願為妳描繪的

Thought we were meant to be

我曾深切盼望,我和妳會有最完美的結局

Oh, there isn't one thing left you could say

噢,最後妳會張著嘴卻說不出一字一句

I'm sorry it's too late

抱歉親愛的,一切都太晚了

 

[Avril Lavigne & Chad Kroeger]

I'm breaking free from these memories

我掙扎著擺脫回憶的枷鎖

Gotta let it go, just let it go

讓它們隨著時光河流一去不返

I've said goodbye

我總得向過去的種種道別

Set it all on fire

讓它們燃成灰燼

Gotta let it go, just let it go

隨風散去

 

I let it go, and now I know

現在我明白了,我會將過去全拋到腦後

A brand new life, this tale is rude

一場嶄新的開始,一個純粹的童話

Where it's right, you always know

哪裡才是我們該嚮往的呢?我知道,你總是能替我掌舵

So this time, I won't let go

所以這一回,我不會輕易放手

There's only one thing left here to say

最後,只有一句話能夠代替所有

Love's never too late

「愛,從來都不嫌太晚」

 

I've broken free from those memories 

我掙扎著擺脫回憶的枷鎖

I've let it go, I've let it go

我已經徹底放開舊有的眷戀

And two goodbyes, lend you this new life

兩個坦蕩的道別,換得全新的一頁篇章

Don't let me go, don't let me go

請別讓我走

Don't let me go, don't let me go, don't let me go

請別輕易的鬆開我的手

 

Won't let you go, don't let me go

我會牢牢牽著你,所以請別讓我走

Won't let you go, don't let me go

我會牢牢牽著你,所以請別輕易的放開我

 

♥ ♥ ♥
親愛的小訪客 如果覺得艾莉翻得很棒的話
可以留言做一個小小鼓勵唷 :D
[ Aeri的歌詞是加工過自己的修飾 以符合情境 請酌量使用 ]
謝謝欣賞 感激不盡 !
*如有錯誤 拜託拜託告知改進呦:))
♥ ♥ ♥

翻完這首歌覺得大受感動ˊˇˋ
有時候總是回味著過去種種美好
忘記把握當下 把握身旁的人
也許該放慢速度 把腦袋轉正不在回頭看
Live in the moment.


arrow
arrow

    Aeri 艾莉 ♥ 發表在 痞客邦 留言(43) 人氣()